Nu tänker jag låtsas att jag är en ordentlig bloggare och skriva en liten 2015- lista

 
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
 
Yesbox- det gjorde jag ju absolut. Jag tog studenten. Jag gick på bal. Jag låg på gatan mitt i natten. GUD, jag tog ju körkort (vilket var något av det värsta jag gjort i hela mitt liv). Jag besökte fotografiska. Och moderna museet. Jag jobbade på Linneuniveristet. Jag flyttade till Leeds. Jag improviserade på scen. Jag blev kär. Jag började studera på universitet. Jag tog studielån. Jag fick stipendium. Jag lärde mig norska. Jag klippte lugg. 
 
 
 Vilka länder besökte du?
 
Danmark och England.
 
Är det något du saknade år 2015 som du vill ha år 2016?
 
Mer mys och mindre stress. Enkelt sagt. 
 
OCKSÅ- jag vill besöka fler nya länder nästa år. 
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
 
Ärligt talat så är jag 100 % sämst på datum. Men den 14 september då jag började plugga på NSCD var det första och enda som poppade upp.
 
 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
 
1. Att jag flyttade ifrån Kalmar. Varför? För att möjligheterna här är lika med noll för en dansare.
2. Att jag började på NSCD. Varför? För att det kommer hjälpa mig att utvecklas och för att utbildningen är topp, topp, topp.
 
Och din största framgång privat?
 
Att jag insåg att det aldrig går att ge allt hela tiden. Att det är viktigt att vila både kroppen och hjärnan då och då. Också att inte söka bekräftelse från andra i beslut.
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
 
Utbildningen.
 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?
 
Love me like you do. My type. Here comes the sun. Ooooooch, ba ba baaam- Locked away. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 
Såhär. Mycket oftare ledsen än tidigare år. Mycket gladare vid tillfällen då jag varit riktigt glad. 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
 
Jag brukar inte riktigt tänka så, alltså vad jag borde gjort eller inte. Gjort är ju gjort liksom. Men tråkigt svar, så jag önskar att jag hade visat mer tacksamhet till mina föräldrar för deras ovärderliga stöd. 
 
Den maträtt du åt oftast 2015?
 
Alltså hundra procent ärligt, har ingen maträtt pga variation. MEN jordnötssmör. Alltså jordnötssmör ur burken. Jordnötssmör på macka. Jordnötssmör till alla frukter. Jornötssmör och choklad. Jordnötssmör i havregrynsgröt. Steka i jordnötssmör. Japp, ni hör.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
 
Såhär. Min födelsedag 2015 kommer inte hamna i boken om de mest exalterande dagarna i mitt liv. Idun sjöng för mig på morgonen. Sedan gick jag sista dagen av första terminen på NSCD. Vi hade bland annat ett samtal med föredetta studenter/ nuvarande aktiva "artists" från NSCD. Vidare gick jag hem och packade (min resa hem skulle starta kl 5 nästa morgon och jag hade inte packat), åt mat och hängde med Carl. Firade inte supermycket, både för att: 1. Jag kände inte för det (vilket jag anser är en ok anledning) 2. Jag skulle resa hem tidigt dagen efter. 
 
Högsta önskan just nu?
 
Att pengar inte skulle styra livet så mycket. Att människor var mer öppna för olikheter på alla möjliga vis.
 
Mer personligt: Att min kreativa torka ska få ett slut.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 
Om skype aldrig hade hackat hade livet varit golden.
 
Vad fick dig att må bra?
 
Slutproduktionen vi gjorde på estet. När jag, TILL SLUT, fick mitt körkort. Studenten och veckorna innan. DANS. Dans i alla former. Möten med massa nya människor. Min fina lilla "leeds-familj". Komplimanger (!!!). Djupa samtal. Positiv "personal feedback" i både ämnet Balett och ämnet Contemporary. Mamma och pappa och David. Att jag har den här bloggen, samt en till, (hemlig), att skriva av mig på. Att kladd-rita. Att koreografera. Mormor och morfar och farmor. Allt knäppt och kaosigt mina vänner tillför.
 
Vad är du mest stolt över?
 
Att jag faktiskt trodde på mig själv så pass mycket att jag sökte in till NSCD. Att jag blev antagen. Och att jag, trots dippar, fortfarande tror på mig själv och på min egen väg. 
 
 
 
 
Livet |
Upp